Jak zadat potávku?
- Správná formulace poptávky a nabídky bude tvořit základ Vašeho fungování na Poptávkomatu. V nasledujícím textu se proto podívame na několik základních pravidel, které Vám pomohou napsat jasnou a srozumitelnou poptávku. Díky dobře sepsanému textu uspějete a přilákate na inzerát co možná nejvíce dodavatelů, kteří Vám vytvoří nabídky přímo pro Vás a Vy si pak můžete vybrat toho, kdo pro Vás připraví tu nejvýhodnější.
Kolik stojí vložení poptávky?
- Nic. Vložení poptávky je zcela zdarma. Symbolickou částku platí pouze potencionální dodavatelé, a to vždy jen za zobrazení Vašeho kontaktu.
Mohu obdržet více nabídek od potencionálních dodavatelů?
- Ano. Více nabídek je pro Vás samozřejmě výhodou. Sami si pak můžete zvolit tu "pro Vás" nejvýhodnější.
Jakým způsobem mě dodavatel bude kontaktovat?
- Dodavatel, v případě zájmu, uhradí symbolický poplatek za zobrazení Vašeho kontaktu. Následně Vás už bude kontaktovat sám e-mailem nebo telefonem. Obchod nebo službu již řešíte s dodavatelem napřímo.
Co vše poptávka obsahovat musí?
- Každá poptávka musí obsahovat zvolení rubriky / obor poptávky, lokalitu a pak samozřejmě název i její popis.
- Do názvu uveďte klíčová slova, která Vaši poptávku vystihují.
- To ulehčí dodavatelům jednoduše Vaši poptávku najít a reagovat na ni.
- Když například poptáváte tvorbu loga pro určený typ společnosti, do nadpisu poptávky uvěďte např.:
Logo pro stavební firmu. | Vaše poptávka se pak zobrazí všem dodavatelům, kteří si vyfiltrují slovo logo.
- V popisu poptávky nezapomeňte uvést další detaily a požadavky.
- Snažte se být co možná nejvíce věcní a srozumitelní.
- Můžete také uvést, co pro Vás bude při výběru dodavatele rozhodujíci, jestli cena nabídky, rychlost dodání nebo něco jiného. Umožníte tak dodavatelům vytvořit Vám co možná nejvíce personalisovanou nabídku.
Co nabídka naopak obsahovat nesmí?
- Poptávka nesmí mít vypsán kontakt na Vás přímo v popisu. Kontaktní údaje jsou pro dodavatele skryty. Zobrazí se až po uhrazení symbolického poplatku.
- Také je zbytečné do názvu názvu poptávky uvádět slova Poptávám, Chci, Hledám. Prostor pro název poptávky využijte raději na stručný, vystižný název věci s klíčovými slovy, které skutečně poptáváte - např. Úklid kanceláře, Svatební fotograf, Malování bytu. V obsahu poptávky se pak můžete rozepsat a tyto slova uvést.
- Každá vložená poptávka prochází ještě manuální kontrolou, takže se nemusíte bát. V případě chyb či špatně vypsaného názvu poptávky, bude text opraven.
Termín dodání a požadovaný rozpočet
- Při psaní své poptávky můžete volitelně uvést i termín a požadovaný rozpočet.
- Pokud rozpočet a termín neuvedete, bude na dodavatelích, jaký Vám nabídnou na základě znění poptávky a jejich možnosti.
- Stejně tak při zadávání rozpočtu poptávky vkládáte Vaši představu o ceně. Záleží však na dodavatelích, jestli shledají požadovanou cenu za reálnou.
- Cena nabídek tedy ve výsledku může být nižší i vyšší.
Co když se mi poptávka nezobarzuje i po delší době?
- Pokud jste odeslali poptávku, tak chvíli trvá, než ji naši administrátoři zkorektorují a schválí. Vyčkejte. Poptávka se určitě zobrazí.
- Pokud se stane, že skutečně zobrazena nebude i po delším čase, kontaktujte našeho administrátora:
info@poptavkomat.cz
Mohu svoji poptávku zobrazit výše než ostatní?
- Ano. Pokud chcete, aby Vaše poptávka nezapadla mezi ostatní, je možné jí " Topovat". Tato služba je však zpoplatněna, dle
aktuálního ceníku
. Garantuje Vám však více relevantních nabídek.
Je možná opakovaná spolupráce s dodavatelem
- Pokud jste již s některým dodavatelem přes poptávkomat spolupracovali a jste s ním spokojení, můžete mu další svoji poptávku automaticky přiřadit a napsat poptávku přímo pro něj. Vyhnete se tak čekání na nabídky a můžete využít rovnou služby, se kterou již máte zkušenost.
Obecné doporučení
- Napsat správně formulovanou poptávku není žádná věda. Snažte se jenom srozumitelně vysvětlit, co potřebujete.
- Drobné nejasnosti si pak můžete vysvětlit s vybraným dodavatelem v komentářích, pokud však nenapíšete jasnou poptávku už na začátku, dodavatelé Vám nemusí sepsat nabídku, která Vám bude vyhovovat.